måndag 7 maj 2007

Sämsta låttexterna...

Bara en kul snabbis: Aftonbladet hade nyss div. artiklar om en meningslös omröstning (i den oändliga raden av meningslösa diton) om världens sämsta låttexter i popvärlden... Jag hade nog fortfarande ignorerat det, om inte jag & min jobbkollega hade satt på TV:n i morse och fångat ett inslag på TV4 om flörtning. Bland glättiga, fnittrande intervjupar i solskenet, började helt otippat en kille med gitarr plonga ur sig följande odödliga rader till sin tjej :

Himlen däruppe är blå
De e ju vi två
Vi köper en glass
Åhh den smakar smask
(Kanske inte helt exakt återgivet men rimmen är äkta!)

Jag häpnade stumt men började sen skratta så mycket att jag kiknade. Det var inte parodiskt menat- killen verkade helt allvarlig, vilket gjorde situationen ännu mer sanslöst kul!!

Nästan lika roligt som när Markoolio intervjuades i rutan härom månaden, och han hade nedlåtande synpunkter på sånt han kallade för "svår" musik såsom Kent...: "Ah, jag tror inte ens de själva vet vad deras låtar handlar om..." Ähumm- det är lite svårt att ta en artist som kläckt ur sig "Vilse i skogen" och "Sola & bada i Pina Colada" på musikaliskt allvar...

Ja, jag är Kent-fan, hehe...!

Inga kommentarer: