torsdag 3 maj 2007

Premiär!



Jaha, då sitter man här och premiärar- jag sa en gång att jag aldrig skulle ha tid att blogga... jag har ju redan en hemsida med krönikor o en jävla massa annat med spaltmeter av diverse listor, men efter att ha läst ett par fantastiska bloggar och blivit riktigt läsberoende av dem, så blev jag så jävla sugen själv. Formatet för att ge ögonblickskommentarer plus längre inlägg utan att det luktar alltför mycket flamsig dagbok, lockar!

Vad kommer hamna här, då? Förhoppningsvis mycket seriöst samhällsrelaterat i det som syns och hörs i media, blandat med egna reflektioner över missbruk, beroende & tillfrisknande/AA & 12-steg, då jag själv är tillfrisknande alkoholist- därav min Bloggtitel! Ofta kommer min inställning i liberala frågor komma upp såsom barnfrihet, sexköp, andlighet vs. religion, språkbruk (jag är så gott som språktaliban!), yttrandefrihet, politik, könsrollsdebatt... varvat med allehanda kortisar om film, TV, musik, sociala beteendemönster, katter, sport... Ja va fan, det är lika bra att förvarna direkt!


Så vidare personlig om mitt särboförhållande, jobb & vänner som skulle känna sig alltför träffade och ev. sårade, kommer jag inte vara!


P.S.- Lite Australien kommer det väl bli, också. Jag bodde trots allt där i 7 år...

Inga kommentarer: