fredag 4 maj 2007

Enkla humörhöjare!

Ja, jag är språkälskare. Och därmed älskare av skriftligt språklig korrekthet. En pålitlig humörhöjare för mig är därför att kasta en blick på den lokala anslagstavlan med folkets alla lappar- det slår sällan fel! Skörden i morse: Års Möte. Kultur förningen. Röst rätt. Haha- fantastiskt, tre särskrivningar och en felstavning på två lappar, även om felstavningar inte ens är någon utmaning att "jaga"...

Ja, så lågt kan min underhållningsnivå ligga. Kalla mig nitisk nörd eller störd besserwisser med för mycket tid. Jag vältrar mig särskilt i särskrivningar, syftningsgalenskaper och ordharanger överallt, för att jag tycker humorvärdet är så stort! Det är lite som slapstick- nån gör bort sig istället för jag själv- och inte en auktoritär, sjukt dreglande överlägsenhets-frossa... hoppas jag! Men det är inte så att jag åker stan runt för att leta anslagstavlor och läsa dem, men hallå- fan, det vore ju helt ärligt en heldags-aktivitet..

En annan höjdare är att bara läsa köp/sälj/byt-annonser på nätet. Blocket.se är en outsinlig sk(r)attkammare av skriftliga kullerbyttor! För att inte nämna bloggar...!

Inga kommentarer: