onsdag 22 augusti 2007

Giftermål? Nej tack!

Orsaker till varför Giftermålet inte är för mig:

1. Det behövs inget högtidligt löfte på papper för en sådan sak som kärlek till varandra. Och det går inte, heller. Livet ÄR oförutsägbart och ständigt föränderligt. Detta enkla faktum gör att det är omöjligt att lova någon något så definitivt. Livet är inte definitivt. Min kärlek är genuin och den gäller NU & INTENSIVT.

2. För mycket jobb, formellt krångel och organisering ang. eventuell ceremoni, plats, fest, gäster... bla bla bla osv. Det räcker att kolla på vilken jävla bröllopsdokumentär som helst för att bli avskräckad.

3. För dyrt- som tillägg till anledning nr. 2!

4. Mitt särboliv med min flickvän idag funkar alldeles utmärkt. Gör det enkelt, säger en av deviserna inom AA. Sagt och gjort. Därmed inget definitivt sagt angående ett tänkbart samboliv någon gång framöver heller!

5. Hmm, vems efternamn ska vi ta? Skit i det, behåll varderas!! Ens kärlek till varandra minskar inte för det.

Det räcker för tillfället. Kommer jag på mer, så lägger jag upp det.

Inga kommentarer: