torsdag 21 februari 2008

TV4:s nya spya!

OK, vi har alltså:
Let's dance, Schlagerfestivalen, Bonde söker fru, Allsång på Skansen... tittarsuccéer som jag stolt aldrig slösar en minut på av mitt liv.

Men svenska folket skriker ju efter mer kvalitet! Därför satsar TV4 nu på en körtävling där självklart tittarna ska rösta... och (slutkläm) Markoolio ska vara programledare... Ryser ni eller kväver en sur uppstötning lika mycket som jag? Jag lovar, hade min hjärna i en mardrömssession fått i uppdrag att koka ihop den mest äckligt tänkbara underhållningsidén i år, så skulle det nog vara bra nära detta!

Markoolio, ja. Han och Dogge D. Jag känner dem inte och de är säkert helt hyvens som människor, men jag sorterar dem under vad jag verkligen tror är musikartister som är mer eller mindre omusikaliska. Ja, jag tror verkligen detta efter ett par intervjuer och påtvingade genomlyssningar. Ty sjunga gör de inget vidare. Men visst, surprise me- ta fem olika ackord i följd på ett instrument någon gång, grabbar!

9 kommentarer:

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...

Va, sabbar jag din blogg? Ja visst gör jag det!

Detta är nämligen hänsynlöshetens nyliberala Sverige där kriminaliteten grasserar och bortskämda överklassodugligar som Henrik Sundholm stolterar med sin objektivistiska egoism & skamlöst skadeglatt hånflabbar åt uteliggare som säljer Situation på Stockholms gator samt bjäbbar om att skatt är stöld (skatt är inte stöld utan tvärtom de fattigas sätt att med statens hjälp TA TILLBAKA vad som stulits från dem).

Nyss tog jag taxi från NK till Bergshamra Solna med en viss MIODRAG SUSANJ. Det var ett obskyrt taxibolag jag inte lade på minnet. Jag tog taxin längst fram i kön. Annars vägrar dom köra en. Det är MAFFIAFASONER som sätter konkurrensen ur spel. Sträckan går normalt på knappt 200 bagis. Nu stannade taxametern på 428:-. Oförenligt med angivet kilometerpris på 500:- / milen.

Polisanmäla? Ha Ha Ha Ha Ha Ha Ha Ha. Dom har inte ens resurser att efterspana flickördare, som vi har sett. Dom har fullt upp med att jaga Samhällsfarliga Homofober och såndär jävla skit. Det har man ju också sett!

En hygglig människa blir oavbrutet skymfad, plundrad, kränkt och förnedrad i hänsynslöshetens nyliberala homofila Smittspridar-Sverige. Man måste vara lika jävlig tillbaka, annars är man körd. Men den som går på mig, Peter Ingestad, han går på fel kille!

Med anledning av den nyliberale taxichauffören MIODRAG SUSANJs övergrepp på mig säger jag följande.

1. Olof Palme. Cats Falck. Lena Gräns. Carl Algernon. Makarna Winbergh. Ingvar Heimer. Gunnarsson. Hilding Eek. Odd Engström? Milan Valverius? Curt Nicolin? Sten Andersson? Bofors-Stasi-Iran!

2. Sarkofag? Griftefrid?? Estonia chickenpox??? Vad övermåttan Gräsligt göms i detdära vraket????

3. bÖgpesten HIV exploderar just nu i Sverige vilket tigs ihjäl av de ansvariga som står i tjänst hos den styrande bÖgmaffian. Folket skall offras på homofobofobins altare.

Arkivkopia sparad och tillsänd regeringen, Högsta Domstolen, rikspolisstyrelsen, polisstyrelsen i Stockholms län samt samtliga kända taxibolag.

- Peter Ingestad, Solna

Ozjeppe sa...

Spam, spam, spam... gäsp.

Anonym sa...

Jag är heterosexuell!

Anonym sa...

Hej.

Jag ville bara skriva i din gästbok på din hemsida men hittade ingen, så det fick bli din blogg i stället.

Jag fick tuppjuck (jodå, ordet finns) på din Ooordlista. jag menar, slå lite i NE och hitta det här

lus`tig adj. ~t
ORDLED: lust-ig
• som lätt lockar till munterhet om person el. företeelse {ekomisk, rolig, skojig}: en ~ sprattelgubbe; ~a historier
BET.NYANS: med negativ bibetydelse underlig: hon är lite ~ -- hon svarar t.ex. aldrig på brev; det är ~t att vi inte har fått svar ännu
IDIOM: göra sig ~ (över ngn/ngt) skämta (på ngns/ngts bekostnad); hastigt och ~t (adv.) plötsligt och oväntat
KONSTR.: ~ (för ngn) (att+INF)
HIST.: sedan yngre fornsvensk tid; fornsv. lustogher; till lust

du måste rensa i din oordlista som inehåller drösvis med ord som faktiskt finns :)

Ozjeppe sa...

Trevligt att du hör av dig! Ähum, ja, min oo-ordslista har sina fläckar... Jag visste att den innehöll ett par gränsfall, då ordet (som ex. lustig) mycket väl existerar men inte används just i kontexten som får den unika motsatsbetydelsen (olustig) att stå ut. Men, jag tar din kritik rätt och stryker redan nu ett antal "uppenbaringar"!

Daniel sa...

Gör som jag å kasta ut tv-skrället!

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.